سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره تزریق ژل

تزریق ژل

 

 

این روزها که روشهای جوانسازی پوست به منظور زیبایی چهره طرفداران زیادی پیدا کرده ، تزریق ژل یا فیلر هم در رقابت بین این روشها توانسته جایگاه خوبی داشته باشد. بدین جهت از تزریق ژل برای رفع خطوط لبخند و غم یا پنجه کلاغی و یا پر کردن گونه و لب و ... استفاده می شود و افرادی که تزریق ژل انجام داده اند از نتایج این روش پرطرفدار راضی هستند.

ژل جزو دسته فیلر یا پر کننده پوستی می باشد که انواع مختلفی دارد اما محبوب ترین ژل تزریقی ، اسید هیالورونیک است که یک ماده طبیعی بدن بوده که بصورت ایمن و بدون عوارض جانبی تزریق می شود و در آخر جذب پوست می گردد. سپس برای حفظ نتایج باید از مجددا ژل تزریق کرد. لازم به ذکر است که نتایج تزریق ژل سریعا پس از تزریق مشهود است و در یک ماه بعد به بیشترین میزان می رسد و بسته به ناحیه تحت درمان و نحوه نگهداری بین 6 ماه تا 18 ماه ماندگاری خواهد داشت.

بعنوان مثال ژل زیر چشم در حدود 18 ماه ولی ژل لب در حدود 6 ماه ماندگاری دارد به دلیل اینکه از لب در زمان صحبت کردن استفاده می کنیم و به همین دلیل ژل زودتر جذب بدن می شود و اثرات آن از بین می رود.

کاربردهای تزریق ژل

1.       صاف کردن انواع خطوط صورت شامل خط لبخند ، خط غم ، خطوط پنجه کلاغی دور چشم

2.       پر کردن و حجیم کردن گونه ، زیر چشم و لب

3.       زاویه سازی فک

4.       لیفت صورت در نواحی گونه و شقیقه

5.      اصلاح جای جوش و اسکار زخم

6.      آبرسانی به پوست

لازم به توضیح است که تزریق ژل توسط سازمان FDA امریکا به عنوان یک روش ایمن تایید شده است اما همواره باید موارد زیر را برای یک تزریق درست و مطمئن در نظر بگیرید :

1.      تزریق ژل در افراد بالای 22 سال تایید شده است.

2.      برای تزریق ژل ، برند ژل نیز باید توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شده باشد. ازین رو به کلینیک زیبایی مراجعه کنید که از برند ژل تایید شده استفاده نمایند.

3.      تزریق ژل باید توسط پزشک متخصص یا عمومی آموزش دیده انجام گیرد.

4.      تزریق ژل باید در محیط کاملا استریل با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام شود.

5.      از تزریق ژل توسط هر فرد ناوارد غیر پزشک خودداری کنید.

6.      از تزریق ژل در هر سالن زیبایی یا آرایشگاه اجتناب کنید.

7.      از تزریق ژل با برندهای نا آشنا و تایید نشده و یا ژل های فله ای با قیمت ارزان به منظور پیشگیری از عوارض جانبی پرهیز کنید.

عوارض تزریق ژل

از عوارض تزریق ژل که توسط سازمان FDA امریکا اعلام شده می توان تورم ،کبودی ، درد ، خارش ، قرمزی ، کهیر را را نام برد که اگرچه بیشتر این عوارض پس از چند روز رفع می شود اما برخی عوارض نادر ممکنست ماه ها یا سالها طول بکشد. از عوارض نادر تزریق ژل می توان به ابتلا به عفونت ویروسی یا باکتریایی ، برآمدگی یا گلوله شدن ژل در زیر پوست ، حرکت کردن ژل در زیر پوست به نواحی دیگر و ... اشاره کرد.

در صورت گلوله شدن و ایجاد ندول یا گرانولوم پزشک اقدام به تخلیه ژل با آنزیم هیالورونیداز می کند. همچنین برای واکنشهای حساسیتی و عفونت کرم و آنتی بیوتیک تجویز می شود. در نهایت از جدی ترین اما نادرترین عوارض تزریق ژل مرگ بافت یا نکروز ، کوری یا سکته مغزی می باشد.

ادامه در صفحه تزریق ژل چیست ؟

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma